Rasfatul dulce in plina strada - apropierea fata de clienti

Pentru a satisface nevoile unei societati marcate de libertatea de miscare, firmele tind sa devina tot mai mobile si mai putin legate de un punct fix. Consumatorii de produse si servicii se transforma in consumatori de experiente, iar furnizorii serviciilor de alimentatie publica se apropie tot mai mult de client, oriunde ar fi ei. Operatorii afacerilor de tip street food(alimentatie stradala) au oferit revistei Cofetarul, Brutarul detalii din culisele administrarii unui astfel de business.

Desi se afla la inceput de drum, cultura streetfood a adus profituri celor care au pariat pe acest business. Organizatorii de evenimente au contribuit la cresterea exigentei si standardului pentru afacerile specializate in alimentatia stradala.

Calitatea produselor si interactiunea cu clientii sunt factori determinant intr-o afacere din domeniul alimentatiei stradale. Exista insa si reguli de organizare specifice, pentru ca spatial limitat sa fie exploatat cat mai eficient. Din punct de vedere operational, gestionarea unui business mobil necesita o logistica foarte bine pusa la punct. Imaginati-va ca anul trecut au fost evenimente in care s-au vandut 1500 de unitati/zi, intr-un spatiu de lucru de mai putin de 10 metri patrati, fara prea mare spatiu de stocare a ingredientelor si a consumabilelor. In acest context relatia cu distribuitorii este foarte importanta. Alimentatia stradala este o nisa aflata la inceput de drum in gastronomia autohtona, iar legislatia trebuie adaptata la specificul acestui segment.

Afacerea este determinata de pasiune spun tinerele talente in cofetarie.

Interactiunea cu consumatorii este foarte importanta in afacerile de tip street food. Cel mai important avantaj in acest domeniu este faptul ca absolut tot procesul se intampla in fata clientului. Mai mult decat produsul in sine, toate persoanele care cumpara streetfood sunt fascinate de modul in care produsul este preparat. Fiecare e absorbit de procesul de coacere al vafelor, de gatitul sosurilor, taiatul fructelor proaspete si evident, asamblarea produsului.

Clientii au ocazia de a-si crea singuri sortimentul preferat, iar copiii au si ei sortimente dedicate precum vafa pe bat trasa in ciocolata, caramel sarat sau vanilie, presarata cu surprize dulci.

Este important ca managerii de rulote sa apeleze la producatorii locali si fermieri din zonele in care se deplaseaza cu festivalurile.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Psihologii explica efectele surprinzatoare pe care le are prajituritul pentru cei din jurul nostru

“Nunta de la A la Z”, un eveniment menit să aducă bucurie